مرد عنکبوتی، به فهرست ۱۰ فیلم پرفروش بازگشت
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۸۵۸۶۴
مرد عنکبوتی پس از سه هفته، دوباره در میان ۱۰ فیلم پرفروش هفته جای گرفت، فروش این فیلم در حالی به یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون دلار رسیده است که ۹ هفته از اکران آن میگذرد. فیلم سینمایی فرشتهای که سقوط کرد نیز در فروش هفتگی فیلمها، در جایگاه نخست باقی ماند.
فروش فیلم فرشتهای که سقوط کرد (Angel Has Fallen)، سومین قسمت از مجموعه سقوط کردهها، در هفته دوم اکران ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده و فروش جهانی آن ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پسران خوب (Good Boys)، فیلم دوم در فروش هفتگی است که با فروش هفتگی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در هفته سوم نمایش به فروش جهانی ۵۶ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار رسید.
شیرشاه (The Lion King) در فروش هفتگی با گرفتن در مقام سوم، در هفتمین هفته نمایش، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، فروش جهانی یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرد.
هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw)، در هفته پنجم نمایش با فروش ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، به فروش جهانی ۵۹۲ میلیون و ۶۱۲ هزار دلار رسید.
فیلم سینمایی غلبهگر (Overcomer)، در دومین هفته نمایش، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش هفتگی و ۱۳ میلیون و ۱۷۶ هزار دلار فروش کلی آن بوده است.
پنج فیلم دوم فروش هفتگی از این قرار است:
آمادهای یا نه (Ready or Not)، در هفته سوم نمایش با فروش هفتگی ۵میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۹ میلیون و ۹۴۴ هزار دلار
قصههای ترسناک برای خواندن در تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark) در هفته چهارم نمایش، با فروش هفتگی ۵ میلیون دلار و فروش جهانی ۷۵ میلیون دلار
مرد عنکبوتی؛ بسیار دور از خانه (Spider-Man: Far from Home)، در هفته نهم اکران، با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و فروش کلی ۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون دلار
دورا و سرزمین گمشده طلا (Dora and the Lost City of Gold)، در هفته چهارم نمایش، با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۶۵ میلیون دلار
انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ ( The Angry Birds Movie ۲)،در هفته دوم نمایش با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۷۸ میلیون دلار
منبع: ایرنا
کلیدواژه: هالیوود فروش فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۸۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
مرتضی پایهشناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرمها در سالهای اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترینشان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.
کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرمها، شبکههای تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوقهای نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کردهاند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمیشوند.
کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلمها و پلتفرمها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزشهای سینمای داستانی میآید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود میکند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمیشود که مایه ناامیدی مستندسازان است.
پایهشناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزهبخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.
پایهشناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه همصنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال میکنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحرانهای جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلمهای مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفهای باشد.
مرتضی پایهشناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی میکنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.
کد خبر 6100356 آروین موذن زاده